Matematyka w 3D
Uczniowie klasy 4a i 4b poznają aktualnie na matematyce bryły. W trakcie ostatniej lekcji dzieci mogły zaobserwować różnice między figurami płaskimi, a bryłami dzięki drukarce 3D. Najpierw wspólnie przygotowaliśmy projekty w specjalnym programie. Jednym z nich był model sześcianu, który utworzyliśmy na wzór tego znajdującego się w klasie, tylko że w skali 1:5. Dzięki temu uczniowie utrwalili sobie jednostki długości oraz pojęcie skali. Następnie bacznie obserwowaliśmy drukarkę w trakcie jej pracy. W efekcie końcowym udało nam się wydrukować kilka brył. Ponadto oczywiście omówiliśmy różne zastosowania drukarek 3D. Przeprowadzone lekcje miały charakter otwarty, dzięki czemu inni nauczycieli mogli uczestniczyć w zajęciach, obserwować nasze poczynania oraz zdobywać nowe doświadczenia.
Pomoce dydaktyczne służące do przeprowadzenia zajęć zostały zakupione ze środków z programu Laboratoria Przyszłości. Jest to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki z Centrum GovTech w Kancelarii Rady Ministrów.
Marceli Chomicz
#LaboratoriaPrzyszłości i #LaboratoriaPrzyszlosci