Tutaj powinien być opis

Matematyka bez jedynek

„Matematyka bez jedynek” jest inicjatywą edukacyjną realizowaną w naszej szkole przez nauczyciela matematyki – p. Marcelego Chomicza. Uczniowie, którzy nie opanowali danego materiały w stopniu wystarczającym, aby uzyskać ocenę pozytywną, w zamian otrzymują znak X (a nie od razu ocenę niedostateczną), co oznacza: „Jeszcze się tego uczę”. Wówczas dziecko ma dodatkowe dwa tygodnie, aby douczyć się wybranych zagadnień. W tym czasie uczeń może skorzystać z konsultacji z nauczycielem, a następnie ponownie napisać sprawdzian lub kartkówkę.

Celem tej inicjatywy, wzorowanej na szkołach, w których przyniosła pozytywne efekty, jest zmniejszenie lub wyeliminowanie poczucia frustracji i bezradności, które wywołane są niepowodzeniami w nauce oraz wzbudzenie motywacji wewnętrznej. Poza tym uczeń nabywa również umiejętność planowania swojego procesu uczenia się.