Tutaj powinien być opis

Obserwacja rzeżuchy na lekcji przyrody

Uczniowie klas czwartych wykonywali doświadczenie pt. „Wpływ światła na wzrost i rozwój rzeżuchy”. Sami przygotowali i chętnie obserwowali, co dzieje się z posianymi roślinami. Czas wykonania to około dwa tygodnie. Dzieci dowiedziały się, co dzieje się z pędami,  jeśli mają i nie mają one dostępu do światła słonecznego.  Gdy nie ma dostępu do światła, to pędy rozwijają się nieprawidłowo – są długie cienkie i żółte. Przy dostępie do światła, pędy są mniejsze, ale grubsze i zielone. Nie należy również zbyt długo ich hodować, ponieważ marnieją i nie nadają się do konsumpcji. Uczniowie dowiedzieli się, jak samodzielnie posiać sobie w domu nowalijkę nawet jesienią i zimą, jakie ma wartości odżywcze i do czego możemy ją wykorzystać.  Nie wszyscy chcieli posmakować, niektórzy tylko „uszczypnęli” dla posmakowania. Poprzez prowadzenie doświadczeń i obserwacji łatwo przyswaja się wiedzę z przyrody i lepiej rozumie otaczający nas świat.

Nauczyciel przyrody

Marta Róż