Parapetowe ogródki

Czas wiosny to czas na pierwsze prace w ogródkach. Dzieci z oddziałów przedszkolnych również chciały mieć swój ogródek, dlatego wraz z Paniami wychowawczyniami postanowiły założyć hodowlę rzeżuchy, szczypiorku, fasoli i grochu. 

Zanim jednak przystąpiliśmy do założenia parapetowych ogródków, starannie przygotowaliśmy się do naszych działań. Dzieci zostały zapoznane z zasadami  wzrostu roślin i ich pielęgnacją. Każde dziecko zaopatrzone w ziemię, słoiczek lub doniczkę i nasiona, posiało swoje ulubione warzywo. Wszystkie pojemniki z nasionami postawiliśmy na parapecie i rozpoczęliśmy obserwację. Każdego dnia dzieci z wielką ciekawością obserwowały wzrost roślin.  Każda roślinka była skrupulatnie podlewana,  dokładnie oglądana, a nawet mierzona. Olbrzymi aplauz wśród dzieci wzbudziły pierwsze łodyżki rzeżuchy i szczypiorku. Potem pojawiły się łodygi fasoli i grochu. Z ciekawością czekamy do jakich rozmiarów urosną nasze roślinki. 

Parapetowe ogródki niosą ze sobą nie tylko walory wizualne, estetyczne, ale również  walory zdrowotne, ponieważ nasze roślinki były bardzo smacznym dodatkiem do posiłków, które dzieci zjadają w szkole. Parapetowe ogródki to nie tylko zabawa, ale również zdobywanie nowych doświadczeń i nabywanie umiejętności praktycznych. 

                                                                                                                       mgr Lidia Trafas