Projekt klasy 7a „Slow food vs Fast food”
W tym roku szkolnym uczniowie klasy 7a brali udział w kolejnym projekcie etwinningowym. Tym razem tematem przewodnim było zdrowe żywienie. Fast food to szybkie jedzenie, które zrobiło zawrotną karierę na świecie. Uczniowie często sięgają po hamburgery, hot dogi czy kebaby, gdy nie mają czasu na samodzielne przygotowywanie posiłków, tym samym dostarczają organizmowi dużo kalorii, tłuszczów i chemicznych substancji, które mogą mieć negatywny wpływ na zdrowie.
Uczniowie naszej szkoły wraz z kolegami i koleżankami ze szkół partnerskich IES Agora z Hiszpanii oraz IISS „Carlo Urbani” z Włoch próbowali pokazać jak ważna jest zdrowa i zbilansowana dieta, a także promowali filozofię „slow food” jako przeciwwaga do „fast food”. Sam projekt był bardzo rozbudowany, a szkoły partnerskie to szkoły średnie, ale mimo różnicy wieku nasi uczniowie świetnie wywiązali się ze swoich zadań. Nie obyło się również bez przygód, program rozpoczęliśmy we wrześniu w składzie Hiszpania, Polska, Turcja i Rumunia. Zaraz po rozpoczęciu projektu, w fazie przygotowywania prezentacji szkół, Turcja zrezygnowała z projektu, w niedługim czasie straciliśmy kontakt z Rumunią. Ostatecznie projekt został zamknięty, trwały poszukiwania nowego partnera i ponownie otworzyliśmy projekt – tak trafili do nas uczniowie szkoły gastronomicznej z Włoch.
Pierwszy semestr i początek drugiego poświęciliśmy na prezentacje uczniów, opracowanie zamienników niezdrowych ulubionych dań na ich zdrowsze wersje, a także tworzyliśmy internetowe puzzle nawiązujące do filozofii slow food. W czasie kwarantanny pracowaliśmy zdalnie nad projektem i opracowaliśmy mapę świata przedstawiającą typowe dla danego kraju dania, stworzyliśmy gry internetowe dotyczące zdrowego jedzenia, wspólnie również zastanawialiśmy się jaka lekcja wypływa z kwarantanny, a cały projekt uczniowie podsumowali w ankiecie i tworząc chmurę wyrazów. Uczniowie pracowali w języku angielskim i mam nadzieję, że w kolejnym roku również w ten sposób będą mogli ćwiczyć swoje umiejętności językowe.