
Podsumowanie projektu matematycznego "mPotęgi"
18 grudnia 2019 r. w Szkole Podstawowej im. M. Skłodowskiej – Curie odbyło się podsumowanie i zakończenie projektu matematycznego „Zaprojektuj szkolny dziedziniec od nowa” VI edycji programu grantowego „mPotęgi”. W ramach projektu, na którego realizację szkoła otrzymała dofinansowanie w wysokości 2500 zł, zostały przeprowadzone warsztaty z podstaw geometrii oraz zajęcia praktyczne z architektury krajobrazu. Uczestnikami warsztatów było 25 uczniów z klas 4-6. Opiekę nad projektem objął nauczyciel matematyki, p. Jerzy Baranowski, natomiast zasad projektowania uczyła p. Anna Aniśko. W związku z tym, że głównym założeniem programu jest popularyzacja matematyki wśród młodych ludzi, zajęcia były prowadzone przy wykorzystaniu różnych metod aktywizujących. Uczniowie mierzyli m.in. długość klasy przy pomocy kroków tzw. stópek, znając numer noszonego obuwia, mierzyli długość korytarza, używając do tego skonstruowanych specjalnie na potrzeby projektu przyrządów: „kroczącego metra” i „kółka mierniczego”. Efektem końcowym podjętych działań są wykonane przez uczniów projekty szkolnego dziedzińca. Każda praca przygotowana pod czujnym okiem Pani architekt przedstawia ciekawe pomysły na zagospodarowanie
na nowo terenu szkoły. Na projektach wykonanych przez dzieci można znaleźć pająki do wspinaczki, trampoliny, hamaki, kosze do gry, duże warcaby, stacje pogodowe, stoły z parasolami, a nawet oczko wodne. Jak widać, kreatywność i wyobraźnia uczestników zajęć nie zna granic. Warto dodać, że na projektach koncepcyjnych uwzględniono również zasadzenie nowych drzew. Na zakończenie warsztatów przygotowano w szkole wystawę projektów szkolnego dziedzińca. Zorganizowano również konkurs, którego celem było wybranie 3 najciekawszych prac. Wyróżniono projekt Dalidy Litowczenko(kl.VI a), Igi Wołodźko (VI a) oraz Patryka Nestera (VI b). Dzięki realizacji projektu uczestnicy warsztatów nie tylko utrwalili wiedzę z zakresu geometrii, ale również mieli okazję rozwinąć swoje zainteresowania matematyczne, plastyczne, a przede wszystkim przekonali się, że swoje umiejętności mogą wykorzystać w życiu codziennym.