
I zajęcia „Zaprojektuj szkolny dziedziniec od nowa”
W dniu 16 października 2019r odbyły się pierwsze zajęcia w ramach programu grantowego mPotęgi „Zaprojektuj szkolny dziedziniec od nowa”. Niestety ze względu na kiepską pogodę zajęcia zamiast na dziedzińcu szkoły i na drodze nad jezioro musiały odbyć się na korytarzy szkolnym. W czasie praktycznych ćwiczeń uczniowie mieli możliwość zapoznania się z różnymi metodami pomiaru odległości. Mierzyliśmy więc długość klasy przy pomocy kroków, tzw. „stópek” znając numery noszonego obuwia oraz porównywaliśmy te pomiary z wynikami otrzymanymi przy użyciu taśmy i składanej „metrówki”. Uczniowie przekonali się jak duże były rozbieżności w przypadku dwóch pierwszych metod i dyskutowali nad ich przyczynami. Następnie mierzyliśmy długość korytarza używając do tego celu skonstruowanych przyrządów tzn. „kroczącego metra” i „kółka mierniczego”. To drugie narzędzie, dość proste w budowie jest przydatne w przypadku pomiaru długości np. linii falistych. Taka praktyczna forma zajęć bardzo uczestnikom odpowiadała. Mam nadzieję, że następnym razem pogoda będzie dla nas łaskawsza i będziemy mogli dokonywać pomiarów w terenie.
Jerzy Baranowski