Szkoła Podstawowa im. Marii Skłodowskiej-Curie w Ośnie Lubuskim

W roku szkolnym 2017/2018 w szkole realizowano projekty :"OWOCE W SZKOLE", "SZKLANKA MLEKA", "RADOSNA SZKOŁA"

21 czerwca 2018 11:59 | Aktualności

Przedsmak wakacyjnych podróży

W dniach 10.06.2018-14.06.2018 uczniowie klas III Gimnazjum pod opieką Pań Jolanty Dancewicz i Małgorzaty Soloch wspieranych przez Panią Dorotę Sznigir zwiedzali Trójmiasto. Podróż rozpoczęła się w Rzepinie, gdzie wszyscy z radosnymi uśmiechami pożegnali rodziców i wsiedli do pociągu wcale nie byle jakiego. Po kilkugodzinnej jeździe powitali piękny Gdańsk. Zamieszkali we wspaniałym hostelu Word, który za sprawą ciekawego wystroju wnętrz umożliwił mentalną wyprawę niemal dookoła świata, gdyż mieszkaliśmy w Moskwie, Nowym Jorku, Barcelonie, Londynie i oczywiśce Gdańsku. Te trzy dni spędziliśmy bardzo intensywnie, po sytych śniadaniach parę minut po dziewiątej wyruszaliśmy z hostelu zdobywać Trójmiasto, a wracaliśmy umęczeni koło 22, ale z przekonaniem, że przecież jeszcze tyle zostało do zobaczenia. Sprawdziliśmy stan czystości wody i nadbałtyckiej plaży, obejrzeliśmy okazy morskiej fauny i flory w gdyńskim akwarium, podziwialiśmy panoramy miast zarówno z wieży Kościoła Mariackiego, jak i diabelskiego młyna. Obejrzeliśmy najważniejsze zabytki  Gdańska, zjedliśmy lody na sopockim molo, popływaliśmy pirackim okrętem, słuchając przy okazji  wspaniałych szant. Ogromne wzruszenie, a nawet dreszcz przerażenia ogarnęły nas w interaktywnym  Muzeum II wojny Światowej i na Westerplatte. Oczywiście, nie zabrakło nocnych pogaduszek, tym bardziej, że w czasie wycieczki dwie osoby miały urodziny, oraz sprawdzenia zaopatrzenia w trójmiejskich galeriach handlowych. Podróż powrotna też nie szczędzila nam atrakcji, gdyż jechaliśmy o wiele dłużej niż do Gdańska i mieliśmy kilka przesiadek, ale uczniowie znakomicie zorganizowali sobie czas, m.in. grając w curling walizkami, czym wzbudzili uśmiech na twarzach zbąszyńskiej policji. Wszyscy strudzeni, ale zadowoleni i pełni wrażeń wrócili do domów, ze świadomością, że w takim gronie wycieczka już się  nie powtórzy, ale na długo pozostanie w pamięci.